Gasztro Lizi

Főzni-sütni öröm ! :)

Rövid bemutatkozás egy rövidke recepttel együtt !

2018. február 16. 14:32 - nagyeliza

Sziasztok! :) 

Először is megszeretném köszönni, hogy rám és a blogomra kattintottál! :) Köszöntelek!

Had mutatkozzak  be: Nagy Eliza vagyok, 18 éves vagyok, Szegeden élek, itt is születtem . Édesapám séfként dolgozott régebben, így már korán betekintést nyertem a konyha világába. Arról nemis beszélve, hogy anyukám közel 10 évig cukrászként tevékenykedett. Úgyhogy segítséggel bőven el voltam / vagyok látva. 

Az indíttatás mindig meg volt bennem , hogy szeretnék , valamilyen gasztronómiai irányultságú blogot/ írást készíteni, de elcsépeltnek tartottam. Csak nekem nem az a célom, hogy a nevem alatt ott virítson, hogy Nagy Eliza -gasztroblogger, hanem , hogy egy elérhető átlag ember legyek mások felé, akik érdeklődnének új helyek, új ízek iránt. Csak magamból indulok ki. Ha érdekel egy téma, keresek egy olyan felületet  ahol egy átlag ember ír vagy videóz róla. Későbbiekben majd szó lesz a kedvenc bloggereimről is nyilván ..:) 

Na de akkor most kezdjük az első recepttel, ami egy egyszerű kis linzer karika Valentin napi kiadásban amit én a Páromnak készítettem el, és nagy sikert aratott. 

Elöszőr is kezdjük a hozzávalókkal. 

-300g liszt 
-200g margarin vagy vaj 
-1 csomag vaniliás cukor
-90g porcukor(!!)

-1 tojás sárgája

-1tk sütőpor 
-fél narancs vagy citrom héja

-1 csipet só
-bármilyen lekvár 

A száraz hozzávalókat és a tojást egy tálba öntjük, majd összemorzsoljuk a hideg margarinnal. Morzsalékosnak kell lennie, majd nagyon kitartóan addig gyúrjuk míg egynemű gyúrható tészta lesz. Fóliába csomagolva fél órára a hütőbe helyezzük. 

 180 Celsius fokra előmelegítjük a sütöt (én légkeverésen sütöttem) 

Majd kinyújtjúk a tésztánkat , és tetszés szerint szaggatjuk. Ha ez kész behelyezzük és 6-7 max 8 percig benthagyjuk. Fontos, hogy ne  barnára süssük mert nem lesz puha. Kihűlés után meg kenjük az álltalunk választott lekvárral, és egymásra helyezzük az össze tartozó elemeket. Porcukorral díszitjük és kész is! :) Jó étvégyat! 

img_6249.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroliziszeged.blog.hu/api/trackback/id/tr6213674314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása